Mersin'deki deniz taşımacılığı sektörü Covid-19 pandemisi sonrası için destek bekliyor

Mersin'deki deniz taşımacılığı sektörü Covid-19 pandemisi sonrası için destek bekliyor



COVID-19 sürecinde zaman zaman yaşanan boş konteyner problemi, navlun fiyatlarındaki istikrarsızlık ve firmalar ile kamu kurumlarının elektronik sistem altyapısının yeterli olmaması gibi sorunlar yaşayan sektör temsilcileri, salgın sonrası ihracatçılar ve ithalatçılar için fiyat ve hız bakımından yüksek avantajlar sağlayan ve temas oranı düşük olan deniz taşımacılığına yönelik kademeli olarak talep artışı yaşanacağını öngörüyor. Türkiye’den Avrupa’ya yapılan deniz taşımacılığının önümüzdeki süreçte daha stratejik hale geleceğini kaydeden Mersin Deniz Ticaret Odası Başkan Yardımcısı ve Atako Yönetim Kurulu Başkanı Jozef Atat, “Özellikle Mersin Limanı’ndan İtalya’nın Trieste Limanı’na ulaşan lojistik hat daha da önem kazanabilir. Bugüne kadar

Akdeniz, İç Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nden İtalya’ya giden yükler karayolu ile ulaştırılıyordu. Ancak koronavirüs sonrası işletmeler lojistik işlemlerinde daha çok başta deniz yolu olmak üzere demiryolu ve havayolunu tercih edecektir.” dedi.

Salgının başından bu yana zaman zaman yaşanan boş konteyner sorununa ve navlun fiyatlarındaki dengesizliğe karşı önlem alınması gerektiğini belirten Josef Atat, “Konteynerlerin boşaltım işlemlerinde yaşanan gecikmeler nedeniyle ihraç ürünlerimiz için boş konteyner bulmakta sorun yaşayabiliyoruz. Boş konteyner bulamayınca yakın noktalardan boş konteynerler getirmek zorunda kalıyoruz, bu da maliyetlerimizi artırıyor ve rekabet gücümüzü düşürüyor” diye konuştu.

Evrak işlemleri nedeniyle sahada risk altında çalışmak zorunda kaldığını aktaran Mersin Gümrük Müşavirleri Derneği Başkanı Hüseyin Sarıdağ ise “Sektörde şu anda büyük bir iletişimsizlik hakim. Sorunların çözümü ve yeni sorunların önüne geçmek adına sektördeki tüm paydaşların ve sivil toplum kuruluşlarının bakanlığın istişare masasında yer almalı. Ayrıca yeni mevzuat düzenlemelerin Resmi Gazete ve kurum yazılarına ek olarak geliştirilecek yeni bir duyuru uygulaması üzerinden de sektör temsilcilerine bildirilmesini istiyoruz” dedi.

Gezairi Transport Genel Müdürü Adem Güler de, şunları söyledi: “Yeterli düzeyde teknolojiye ve sistem yazılımlarına sahip olmayan firmalar nedeniyle ordino, konşimento gibi belge işlemleri bizleri zorluyor. Bu konuda sağlanacak devlet desteği ile tüm şirketlerin dijitalleşmesi sağlanması çok önemli. E-ticaret uygulamaları yönünden güçlendirilmiş bir sektörün bundan sonra bu ve buna benzer durumlarda minumum zarar ile ticari faaliyetlerine devamı devam etririrler.”

Kaynak: Dünya Gazetesi